یاران ولایت-شماره 1 : احمد جنتی(امام جمعه تهران)

http://tinypic.com/1yk7cm

احمد جنتی از خشن ترین و بیرحمترین یاران ولایت است . تا به حال نشده است که نماز جماعتی را اقامه کرده باشد و در آن دستور کشتار و شکنجه و برخورد شدید با معترضان را نداده باشد.

برای آشنایی با جنتی و روحیات او بهتر است خاطراتی از محسن مخملباف(هم سلولی پسر جنتی در زندان شاه در مورد لرزش از ترس جنتی و نوشتن نامه غلط کردم به شاه و نذر جنتی برای کشته شدن پسرش) و همچنین خاطرات دکتر مهدی خزعلی که مدتی با جنتی و خانواده اش هم منزل بوده اند(دزدی کمد و دزدی آنتن تلویزیون توسط زن جنتی) بخوانید:

1-نامه محسن مخملباف به مصطفی تاج زاده و بیان خاطراتی از جنتی و پسرش(لرزش از ترس جنتی)

2-آقای جنتی؛ شما دین دارید؟(خاطره دزدی کمد و آنتن تلویزیون توسط زن جنتی)

*********************************************************************

نقش پسر جنتى (سفیر ایران در کویت) در پولشویی اموال سپاه پاسداران و انتقال آن به سوئیس

به گزارش شبکه خبری العربیه، على جنتى پسر آخوند احمد جنتی که سفیر جمهوری اسلامی در کویت است، بخشی از اموال سپاه پاسداران را که از راه قاچاق مواد مخدر بدست میاید، پولشویى کرده و آن را به یک بانک سوئیسى منتقل می کند.

کشف یک شبکه پولشویى وابسته به سپاه ترور و قاچاق پاسداران در کشورهاى عربى خلیج فارس باعث یک رسوایى بزرگ براى جمهوری اسلامی در این کشورها شده است.

شبکه تلویزیونی العربیه که به جزئیات بیشتری در این زمینه دست پیدا کرده در گزارشی گفت، غیر منتظره نیست که در بحرین و کویت پرده از یک پروژه بزرگ و گسترده برداشته شود که سپاه پاسداران رژیم تهران براى پولشویى در منطقه خلیج فارس انجام مى دهد. همچنین غیرمنتظره نیست که صحبت از دست داشتن شخصیتهاى عربى و شاید خارجى داراى نفوذ در این پروژه خطرناک به میان آید. سپاه پاسداران که از پایان جنگ ایران و عراق به یک نیروى اقتصادى غول پیکر در داخل ایران تبدیل شده است، اغلب پهنه هاى اقتصادى کشور را تحت کنترل دارد. برخی از سران حکومت از جمله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، دخالت سپاه پاسداران در سیاست را توجیه مى کنند و پسرش على جنتى، سفیر رژیم تهران در کویت اموال سپاه پاسداران را پولشویى کرده و آن را به یک بانک سوئیسى منتقل می کند. در رابطه با وزیر بحرینى منصور بن رجب نیز منابع مطلع گفتند که این مقام بحرینی هم در پولشویی اموال غیرقانونى بدست آمده از فروش مواد مخدر توسط سپاه پاسداران دست داشته است. بازجویى از این وزیر بحرینى ادامه دارد.

پسر جنتی ا در سال ۱۳۸۹ در پی رسوایی کشف شبکه جاسوسی ایران در کویت از این مقام برکنار شد.

**********************************************************************

زندگینامه احمد جنتی:

احمد جنّتی در سوم اسفند ۱۳۰۵ هجری شمسی در محله لادان واقع در خیابان کُهندژ در غرب اصفهان متولد شد. پدرش آیه الله ملا هاشم جنتی از روحانیون منطقه بود.

بدلیل نبود مدرسه در منطقهٔ زندگی او، وی به مکتب خانه رفت و خود نیز اندکی از دروس جدید را مطالعه کرد و بعدها در قم مقداری زبان انگلیسی فرا گرفت. او دوره ادبیات عرب و مقدمات سطح را تا سال ۱۳۲۴ در حوزه علمیه اصفهان خواند. او پس از تکمیل مقدمات و طی کردن برخی از دروس سطح، به حوزه علمیه قم آمد. با ورود به قم به تکمیل دروس دوره سطح پرداخت و در درس خارج بزرگانی همچون آیت‌الله بروجردی و آیت‌الله سید روح الله خمینی شرکت می‌کرد و در این مدت در بحث‌های اخلاق و تفسیر نیز حضور می‌یافت. او در این مدت در مدرسه فیضیه و مدرسهٔ حجتیهٔ قم حجره داشت.

خانواده

وی دو پسر به نام علی و محمدحسین داشت. محمدحسین جنتی پس از اعلام جنگ مسلحانهٔ مجاهدین خلق علیه جمهوری اسلامی ایران، به حمایت از سازمان مجاهدین برخاست و همراه با همسرش فاطمه سروری به زندگی مخفی روی آورد و بالاخره در ۱۹ بهمن ۱۳۶۰ توسط سپاه پاسداران در اصفهان کشته شد.

احمد جنتی نذر کرده بوده است که اگر پسرش محمد حسین که فراری است و روند انقلاب را قبول ندارد دستگیر یا اعدام شود، ۴۰ روز روزه شکر بگیرد.[۱]

فعالیت‌های سیاسی

مواضع و دیدگاههای وی به انجمن حجتیه بسیار نزدیک است، گرچه به دلیل مخالفت آیت‌الله خمینی از ابراز آن خودداری ورزیده‌است. وی که هم اکنون ریاست شورای نگهبان را در اختیار دارد، از طرفداران جدی محمود احمدی نژاد می‌باشد. وی که از همفکران مصباح یزدی است، در طی انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث پس از آن به جانبداری آشکار از احمدی‌نژاد پرداخت و به شدت بر علیه هاشمی رفسنجانی، موسوی و خاتمی موضع گیری کرد و آنها را متهم به طراحی انقلاب مخملی کرد. همچین وی تقاضا کرد اعترافات گرفته شده از متهمان این اعتراضات را بصورت علنی پخش کنند که با واکنش سیاسیون مواجه شد.

اتهام‌زنی به مخالفان

احمد جنتی در ۶ مرداد ۱۳۸۹ در خطبه‌های نماز جمعه تهران مخالفان دولت را متهم به دریافت کمک مالی از آمریکا کرد. او گفت: «سندی را به دست آورده‌ام مبنی بر اینکه ایالات متحده آمریکا از طریق عربستان سعودی یک میلیارد دلار به «سران فتنه» داده است. همین سعودی ها که به نمایندگی از طرف آمریکا صحبت می کردند، (به سران فتنه) گفتند که اگر توانستید نظام را منقرض کنید، تا پنجاه میلیارد دلار دیگر هم می دهیم، اما خداوند این فتنه را به دست بندگان صالحش خاموش کرد.»

واکنش‌ها

مهدی کروبی در واکنش به این سخنان نامه‌ای سرگشاده نوشت و اعلام نمود که از او به مراجع قضایی شکایت خواهد کرد. او در این نامه نوشت: «اتهام بهتانی که به سران —به قول خودتان— ‹فتنه› زده اید که از سعودی ها پول گرفته اند تا نظام را منقرض نمایند، اولا از شما شکایت می کنم، آن هم در محاکم جمهوری اسلامی، اگر چه امیدی به رسیدگی ندارم؛ و ثانیا این نامه را می نویسم تا بدانید به آنچه گفته اید اعتراض دارم.» [۳]

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای خواستار رسیدگی قضایی به این اتهام شد. در این بیانیه آمده: «ما نه تنها انتظار، بلکه اصرار داریم که آقای جنتی سند ادعایی خود را منتشر و برای پیگیری و اثبات ادعای خود رسما به دادگاه شکایت کند.» [۴]

علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس از جنتی خواست که اسناد مربوط به این کمک مالی را به دستگاه قضایی و کمیسیون اصل نود مجلس رائه کند. همچنین مطهری گفت: «اگر مستندی برای ادعای آقای جنتی وجود نداشته باشد، مصداق بارز افترا خواهد بود.»

نامه به مراجع

میرحسین موسوی و مهدی کروبی در یک نامه مشترک به مراجع تقلید از سخنان جنتی شکایت نموده و کهولت سن او را دلیل ناتوانی ذهنی او دانستند.

برخی مسؤولیت‌ها

  • دبیری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی
  • ریاست سازمان تبلیغات اسلامی
  • نماینده ولی فقیه (خمینی وخامنه‌ای) در اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان
  • عضویت در شورای نگهبان قانون اساسی با حکم رهبران خمینی و خامنه‌ای
  • دبیری شورای نگهبان قانون اساسی
  • امامت جمعه موقت قم، کرمانشاه و تهران
  • عضویت در شورای پشتیبانی جنگ
  • مدیریت در دادگاههای انقلاب اسلامی
  • نمایندگی مجلس خبرگان در دوره اول و دوم از استان خوزستان و در دوره سوم از استان تهران و عضویت در هیأت تحقیق مجلس خبرگان
  • عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی
  • عضویت در هیأت مؤسس جامعة الزهرا با حکم خمینی
  • عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی با حکم رهبری[۷].
  • عضویت در شورای عالی تبلیغات خارجی با حکم رهبری
  • مسوؤلیت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر
  • عضویت در کمیسیون صدا و سیما به عنوان نائب رئیس
  • نماینده ولی فقیه (خامنه‌ای) در کمک رسانی به مردم بوسنی و هرزگووین.

احمد جنتی هم اکنون عضو فقها و دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران است و برخی دیگر از مسؤولیت‌های مذکور را نیز بر عهده دارد.

***************************************************************************

توضیحاتی راجع به عکس جعلی دستبوسی جنتی:

(البته اگر دستش به شاه میرسید حتما می بوسید ولی در آنزمان کاره ای نبود که شاه او را به حساب آورد)


متأسفانه چند هفته‌ای است عکسی در اینترنت می‌چرخد و عده‌ای با انتشار آن مدعی شده‌اند که جنتی در حال بوسیدن دست فرح‌ پهلوی است! کار به همین جا ختم نشد و متأسفانه این عکس در چندین سایت اینترنتی هم جای ویژه‌‌ای برای انتشار یافت. ابتدا آن را جدی نگرفتم اما از آن‌‌جایی که بیم آن می‌رود که این موضوع گسترش بیشتری یافته و رژیم از چنین اشتباهاتی سوءاستفاده کند لازم می‌بینم که در مورد آن توضیح‌ دهم.

 

***

 

در این که جنتی یکی از جنایتکاران نظام جهل و جنایت جمهوری‌ اسلامی است شکی نیست؛

در این که او از فردای انقلاب به عنوان حاکم شرع، عضو شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و قانون اساسی،  شورای عالی انقلاب فرهنگی، ریاست‌ ستاد احیای‌ امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، امامت جمعه قم و تهران، نمایندگی خامنه‌ای در شبه جزیره بالکان در دوران جنگ بوسنی و …  مسئولیت بزرگی در ارتکاب جنایت علیه بشریت دارد تردیدی نیست؛

در این که وی در هشت ماه گذشته به عنوان یکی از رهبران کودتاچی مرتکب جنایات بیشماری علیه مردم ایران شده شبهه‌ای نیست؛

در هشیاری مردم تهران وقتی به درستی شعار می‌دادند: «جنتی لعنتی، تو دشمن ملتی» هم حرفی نیست؛

در این که چنانچه عمر جنتی کفاف دهد در دادگاهی عادلانه لازم است جوابگوی اعمالش شود هم مناقشه‌ای نیست؛

در این که یکی از وظایف مبرم ما روشنگری در مورد حال و گذشته‌‌ی جنایتکاران است هم بحثی نیست؛

اما بایستی توجه داشت این مهم نبایستی با داستانسرایی و یا تولید اخبار جعلی و یا انتشار آن همراه باشد.

چنین شیوه‌ای قبل از آن که آسیبی به جنایتکاران برساند و یا کمکی به افشای چهره ی واقعی آن‌ها بکند وجهه، منش، شخصیت و مقبولیت ما را خدشه دار می‌کند.

 

http://www.gozareshgar.com/10.html?&tx_ttnews[tt_news]=8613&tx_ttnews[backPid]=23&cHash=45af11883e

 

http://sarbaze-vatan.blogspot.com/2010/02/blog-post_7748.html

 

دوستانی که مبادرت به انتشار چنین عکس‌ها و اخباری می‌کنند به بدیهیات هم توجه نمی‌کنند که جنتی در دوران پیش از انقلاب از پیروان و مبلغان خمینی بود و اطلاعیه‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را امضاء می‌کرد.

خانواده‌ی جنتی نسبتی با رژیم شاه نداشت که جنتی به دستبوس فرح پهلوی برد. منزل آن‌ها در قم در دوره‌ای محل رفت و ‌آمد مخالفان رژیم بود. پسر بزرگ او علی از مخالفان نظام شاهنشاهی بود که پس از انقلاب هم پست‌های مختلفی را از استانداری تا سفارت و معاونت سیاسی وزارت کشور عهده‌دار شد.

پسر دوم او محمد حسین قبل از سال ۵۰ به مبارزه با رژیم روی آورد و دستگیر شد وعاقبت در سال ۵۴ به زندان ابد محکوم شد. (۱)

می‌توان در ثابت قدمی و استواری شیخ احمد جنتی در مبارزه با رژیم شاه تشکیک به عمل آورد اما واقعیت را نبایستی به خاطر بهره‌برداری سیاسی زودگذر وارونه جلوه داد. به جا و ضروری است که مخالفت از موضع ارتجاعی و عقب مانده احمد جنتی و دستگاه روحانیت با شاه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد اما نه آن که به تحریف تاریخ دست زد و اخبار نادرست و غیرواقعی نشر داد.

واقعیت این است که جنتی مثل خیلی از آخوندهای دیگر به خاطر حماقت و کوته نظری ساواک بارها بازداشت شد و مزه زندان را هم هرچند کوتاه مدت چشید.

درست است که وقتی بازداشت می‌شد مثل خیلی از آخوندهای دیگر به عجز و لابه می‌افتاد و یک نمونه‌اش را محسن مخمل‌باف اخیراً شهادت داده است. اما این گونه نبود که در مراسم عمومی به دستبوسی فرح پلهوی برود.

او در دوران شاه سه سال به حالت تبعید در اسدآباد همدان به سر برد. نکته قابل توجه این که عکس انتشار یافته مربوط به سال‌هایی است که جنتی به خاطر مخالفت با رژیم شاه در تبعید به سر می‌برد!

 

متأسفانه چند سال پیش پس از آن که احمدی نژاد رئیس جمهور شد عکسی از یک گروگان آمریکایی در اینترنت پخش شد و ناشران مدعی شدند فرد کنار دست او احمدی نژاد است! در حالی که فرد مذکور تقی محمدی کاردار سابق ایران در کابل بود که در سال ۶۴ در زندان اوین فوت کرد. (۲)

از قیافه‌‌ی شخصی که احمدی‌نژاد معرفی می‌شد که بگذریم مدعیان به بدیهی ترین مورد که قد احمدی نژاد بود توجهی نمی‌کردند و کسی از خود نمی‌پرسید چرا یک باره قد احمدی نژاد آب رفته است.

موضوع آنقدر بالا گرفت که گروگان‌های آمریکایی‌ هم در مورد آن به اظهار نظر پرداختند. اما از آن‌جایی که عمر دروغ کوتاه است، این تبلیغ نادرست به سود احمدی‌نژاد تمام شد و با بطلان آن، حضور احمدی‌نژاد در پروژه‌ی گروگان‌گیری هم زیر سؤال رفت.

 

هنوز یادمان نرفته است که قالب کردن عکس قمه زنی یک دختر عرب در نبطیه لبنان به جای عکس یک دختر مجروح تهرانی در جریان سرکوب زنان میهن‌مان در عاشورای ۸۸ تهران! چه امدادی به رژیم رساند و خبرگزاری‌ها و بلندگوهای کودتاچیان با توسل به آن چه روضه‌ها که برای نفی کشتار و ضرب و شتم مردم توسط نیروهایشان نخواندند. کار را به آن‌جا رساندند که تلویزیون فرانسه برای انتشار این عکس عذرخواهی کرد. اما سایت‌ها و منابع ایرانی که آن را به خارجی‌ها قالب کرده بودند به روی مبارکشان هم نیاوردند تا یک بار دیگر تفاوت ما با غربی‌ها که صبح‌ تا شب در مذمت‌شان سخن می‌‌گویم مشخص شود.

 

در هر صورت از نظر من انتشار این گونه اخبار و عکس‌ها جدای آن که جفای به حقیقت است به نفع جنایتکاران نیز تمام می‌شود.

 

برای یک نیروی آگاه و با وجدان ضروری است که از روی آوردن به چنین شیوه‌هایی خودداری کند و با پی بردن به اشتباه خود از مردم پوزش بخواهد.

 

ایرج مصداقی

 

۱۲ اسفند ۱۳۸۸

 

Irajmesdaghi@yahoo.com

 

http://www.irajmesdaghi.com

 

 

پانویس:

 

۱- محمد حسین جنتی از مسئولان مجاهدین در اصفهان بود که در سال ۶۱ در درگیری با نیروهای رژیم به شهادت رسید. فاطمه سروری همسر وی توانست از مهلکه گریخته و به خارج از کشور عزیمت کند. وی در عملیات فروغ جاویدان به شهادت رسید. احمد جنتی به مناسبت کشته شدن فرزند خود جشن شادی به پا کرده و به میمنت آن ۴۰ روز روزه گرفته بود. فرزند فاطمه و حسین جنتی به دست پدربزرگش احمد جنتی سپرده شد. وی در ۱۷ سالگی در هیئت یک بسیجی در یکی از مأموریت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اثر سانحه تصادف کشته شد. ( به خاطرات عزت‌ شاهی رجوع شود)

 

۲- در این باره می‌توانید به مقاله‌ من که در همان تاریخ نوشته شد مراجعه کنید.

http://www.irajmesdaghi.com/page1.php?id=29

 

: بعد از  انتشار
پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۸۹

به گزارش شیعه آنلاین، تورجان نوشت: از مدتی پیش، عکسی به طور گسترده در وبلاگ ها و سایت ها منتشر شده و شایعاتی نیز درباره روحانیون حاضر در عکس مطرح شده است.

این عکس در روز افتتاح آرامگاه مادربزرگ فرح پهلوی در لاهیجان گرفته شده است. این آرامگاه که در خیابان کاشف شهر لاهیجان قرار داشته، پس از انقلاب به کتابخانه و مرکز خوشنویسی تبدیل شد و بعدها نیز ظاهرا تخریب شده است. فردی که دست فرح را می بوسد نامش نخعی است.

دو روحانی سمت چپ عکس، برادران «ب» هستند که گفته می شود در لاهیجان شناخته شده هستند. پس از انقلاب این دو مدتی خلع لباس شدند که البته مجدداً با گذشت برخی مسؤولین دوباره ملبس شدند.

 


منبع این قسمت از مقاله: ایرج مصداقی

 

************************************************************************

به ظاهر طنز , اما واقعی:

https://i0.wp.com/www.teribon.org/base/img//2010/09/7_8905220652_L600.jpg

جملات معروف جنتی
» اکثریت اهل باطل است.»، » انتخابات دهم واقعا سالم بود»، » در وقایع اخیر فقط هفت هشت بسیجی شهید شدند.» بشر غیر از اسلام همان حیواناتی هستند که روی زمین می چرند و فساد می کنند»، » چیزی که سبب شد بشر زنده بماند و خودش را قتل عام نکند، شهدای ما بودند.»، چرا کاری می کنید که همه حس کنند از زندان نباید ترسید؟»، » تروریستی را گرفتند، چهار تا سووال از او کردند، اعدامش کردند، به این می گویند سرعت در کار.»، » اول باید می گفتم بسم الله، یادم رفت.»

زندگینامه علمی
متولد قم. متولد اصفهان. احتمالا متولد چند جای دیگر. یک فرزندش در جوانی به دلیل همکاری با مجاهدین خلق اعدام شد و جنتی چند سال بعد در دهه شصت تفاوت مجاهدین با بقیه را فهمید. وی تحصیلات زبان و ادبیات عرب را به مدت پنج سال در اصفهان آغاز کرد، بعدا به تحصیلات ادبیات عرب در قم ادامه داد( چهار سال)، وی ادبیات عرب را بصورت تمام وقت در تهران به مدت شش سال ادامه داد. سپس برای ادامه آموزش زبان عرب برای پنج سال به مشهد رفت و در آنجا با برخی واژه های فارسی( بجز جیغ کشیدن) آشنا شد. وی مدت چهار سال نیز در حوزه علمیه قم به خواندن زبان عرب پرداخت و در حال حاضر تا حدی بر زبان فارسی و انگلیسی مسلط است.

دیدگاههای انسان شناسی جنتی
غیرمسلمانان حیوانات اند و روی زمین می چرند.
هر کس مسلمان است ولی شیعه نیست دین را نفهمیده و به کفار نزدیک تر است.
هفتاد درصد روحانیون و هشتاد درصد مردم ایران، عوامل انگلیس و آمریکا هستند.
حقیقت چیزی است که سیمای جمهوری اسلامی اعلام می کند.
خداوند از راههای مختلف انسان را راهنمایی می کند، مثلا زندان و بازجویی و بیل و کلنگ
مهم نیست که حکومت مورد احترام نباشد، مهم این است که کسی جرات بی احترامی نکند.
تعریف انسان: انسان موجودی است پیرو ولی فقیه که نماز جمعه می خواند و صلاحیت دارد.

این نوشته در Uncategorized ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

بیان دیدگاه